Biertjes en Bordspellen

9 augustus 2014 - Yungaburra, Australië

Die nacht regende het binnen in de camper, erg gezellig. We stonden rond half 8 op, en twee uur later waren we in cairns. Hier parkeerden we een uur, zodat we even naar het informatiecentrum konden. Hier was niet veel te vinden, in ieder geval niks anders dan dingen die duur waren, of dingen waar je van tevoren voor moest boeken. We besloten richting de Botanic CGardens te rijden. Dat hadden we zo gevonden. Hier deden we een aantal wandingen.

Onze opties met wat te doen in Cairns waren weer op, dus we besloten richting Lake Tinaroo te rijden, om daar te lunchen. Het weer was niet zo goed, het miezerde nog steeds. We aten dus wat in de camper. Daarna reden we nog naar het informatiecentrum in Atherton en gingen we door naar Monique. Alleen Nicky en Jesse waren thuis. Na binnen wat gedronken te hebben, liepen we naar de melkstal en zag ik Jeamba en Monique na een jaar weer. Mijn schoenen waren in 2 minuten viezer dan in 5 weken, haha. 's Avonds kwamen de biertjes op tafel, erg gezellig.

De volgende ochtend scheen de zon, dus ik had hoop op goed weer. Monique vertelde ons wat we allemaal in de buurt konden doen. Sasha ging met ons mee vandaag, zij was onze persoonlijke TomTom. Eerst reden we Naar Ellinjaa Falls. Daarna volgden we The Waterfalls Curcuit en zagen we ook Zillie Falls en Millaa Milla Falls. Inmiddels regende het en was het erg mistig. Toch reden we naar Millaa Millaa Lookout, maar meer dan wit was hier niet te zien. Daarna reden we naar Hypipamee National Park en zagen we nog een waterval en een krater van 60 meter diep. We besloten te gaan lunchen bij Gallo, de kaasfabriek in de buurt. Eerst keken we een video over het maken van kaas en zagen we live hoe de chocola werd gemaakt. Als laatste reden we nog naar Curtain Fig Tree. Om half 1 waren we weer terug. Na een kop koffie te hebben gedronken speelden we wat bordspellen. We boekten ook een kayaktrip, die we de dag erna zouden gaan doen.

De lucht was de volgende morgen erg grijs, maar het klaarde op. Rond half 11 ging de telefoon en het was voor mij.. Het weer in Babinda was niet goed, dus het kayakken ging niet door. Het zat ook allemaal niet mee. Jeamba stelde voor dat we gingen lunchen bij Lake Barrine. Sasha reed ons er naartoe en we aten scones. Daarna reden we door naar Lake Eacham. Hier zagen we wat schildpadden en stapte Sasha bijna in een slang. Weer terug speelde ik wat spellen met Jesse en hielp ik Nicky met wiskunde.

De dag erna nam ik afscheid van Nicky, Shenna en Jesse, zij gingen naar school en wij zouden 's middags vertrekken. Daarna begon ik met het inpakken van mijn tas en begonnen we aan het schoomaken van de camper. De binnenkant was het eerste aan de buurt. Ook de buitenkant was echt nodig, de rode modder van de oprit had de auto erg vies gemaakt. Toen we klaar waren, dronken we nog een kopje koffie, gooide ik mijn koffie over mijn telefoon en gooide Monique haar kopje ook nog om.
Toen we in Cairns gingen tanken, zagen we dat de camper helemaal vies was geworden. Na snel een spons over de auto te hadden gewreven, gingen we de camper terug brengen. Het was benauwd met de zware backpack op onze rug en de weg naar ons hostel was vrij lang. We kregen een kamer voor acht met z'n tweeën. Na even de stad in te zijn gelopen, gingen we weer terug.

In slaap vallen was verschrikkelijk. Het was zo benauwd. Om kwart over 6 ging de wekker weer. Na ontbijt gekocht te hebben kwam de shuttle bus richting het vliegveld iets te laat. We bleken alleen cash te kunnen betalen in de bus, maar dat hadden we dus niet meer. Dat was ons niet gezegd. De chauffeur zette ons af bij een pinautomaat. Op het vliegveld waren we zo door de douane, het was helemaal niet druk. Na een uurtje gewacht te hebben en een vragenlijst over het vliegveld ingevuld te hebben, konden we instappen. Binnen 3 uur vliegen hadden we de afstand waar we 3 weken over hadden gereden weer achter ons liggen. In Sydney moesten we onze tassen weer ophalen en met de trein naar International Airport gaan. Hier moesten we ook nog voor betalen! In tegenstelling tot Cairns, ging het in Sydney allemaal erg langzaam. Na een uur voor de paspoortcontrole te hebben gewacht, waar overigens maar 9 van de 38 balies open waren, moesten we ook nog een half uurtje voor de douane wachten. Daarna gingen we een broodje eten. Toen we net lekker zaten, zag ik dat onze vlucht al aan het boarden was. We waren nog op tijd. We zaten naast een Nederlands meisje tijdens de vlucht naar Dubai. We hadden echt een van de beste plaatsen in het vliegtuig: helemaal achterin. Rond half 12 kwamen we aan in Dubai. Hier hoefden we niet zo lang te wachten. Ik moest al eerder in het vliegtuig dan Maud. Ik zat namelijk in rij 82, Maud in 75.
Toen we in Londen waren aangekomen, merkte ik dat mijn portemonnee niet meer in mijn broekzak zat. Ik rende terug naar het vliegtuig, maar zonder succes. De steward controleerde mijn stoel nog, maar daar lag niks. Bij Terminal 3, waar we waren uitgestapt, vroeg ik iemand waar Gevonden Voorwerpen was. Daarvoor moesten we eerst door de paspoortcontrole. Gelukkig waren er automatische poortjes, dat ging toch wat sneller dan in Australië. Na een kwartiertje waren we er doorheen. Na nog iemand gevraagd te hebben, gingen we naar band 6, daar zou het zijn. Daar was het niet, iemand anders zei me dat we bij Emirates moesten zijn, bij band 5. Daar was het ook niet, we moesten terug lopen naar band 3. Hier werd ons gezegd dat we naar de counter van Qantas moesten, in de vertrekhal. Na wat gedoe en na nog twee mensen gevraagd te hebben, vonden we Qantas. Hier vertelden ze ons dat we een stukje terug moesten lopen, naar de servicebalie. Ik moest even wachten, ze zouden voor me gaan kijken. Na een half uur nog niks gehoord te hebben, ben ik zelf maar gaan vragen. Er was iets gevonden, maar niet mijn portemonnee. Ik gaf het op, pap had mijn bankpassen toch al geblokkeerd. We gingen met de trein, die hier wel gratis was, naar Terminal 5. Hier was nergens een gatenummer te bekennen en dit kregen we een half uur voordat de vlucht zou vertrekken ook pas te horen. De vlucht verliep goed, het was in vergelijking met de rest van de vluchten natuurlijk erg kort.

Groetjes,

Stef en Maud

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wim:
    11 augustus 2014
    Fijn jullie weer thuis te hebben, ook jullie bedankt voor jullie verhalen en foto's, ik heb er van genoten, liefs Wim